Türk yatırımcılar son dönemlerde yapılan otel yatırımlarında franchise yöntemini tercihetmeye başlamıştır. Yapılan son araştırmalar ışığında söylemek gerekir ki şu an Türkiye’debulunan şehirlerin yüzde yetmişinde bir uluslararası otel zinciri bulunmaktadır. Altıuluslararası otel zinciri, 200 üzerinde otel işletmektedir. Bunların yüzde seksen beşi franchiseolarak işletilmektedir. Uluslararası otel zincirler önümüzdeki dönemler için stratejik olarakfranchise ile büyüme markalaşma stratejisini tercih etmişlerdir. Bu strateji Türkyatırımcılarının gözdesi konumuna erişmiş ve en çok tercih edilen tür haline gelmiştir. Türkotel yatırımcıları, işletmelerini kendileri yönetmek istiyor. Gerekli durumlarda müdahaleyetkisine sahip olmak istiyor. Bu istekleri karşılayan otel yatırım türü olarak franchisekarşımıza çıkıyor.Peki otelcilik sektöründe yatırımlar son yıllarda nede arttı? Neden otelcilik sektörü tercihedilmeli?Günümüz dünyasında en hızlı büyüyen ve gelişen sektör turizm sektörü olarak bilinir. Bunaparalel olarak otelcilik dünya çapında ünü ve bilinilirliği olan marka zincirlerinin izledikleriyol sayesinde en çok tercih edilen yatırım alanı oldu. Ekonomik krizler, siyasi etmenler vebenzer olumsuz durumlara rağmen bazen sarsılsa bile turizm her zaman varlığını ve gücünükorudu. Otel yatırımları ve turizm sektörü her zaman yükselen trend kavramıyla örtüşmüştür.Bu yüzden son yıllarda otel yatırımları ve özellikle franchise satın almaları büyük ilgigörmektedir.İkinci bir soru ise neden bağımsız bir otel işletmek yerine franchise tercih ediliyor?Her otel yatırımcısı sektöre adım atarken bu soruya yanıt arayabilir. Yatırım yaparken elbetteher otel yatırımcısı kendi markasını oluşturarak pazarlamak ve işletmek isteyebilir. Ancakyeterli tecrübe, eğitim ve donanıma sahip değilse pazarda tutunması çok mümkün olmayabilir.Bu noktada alanında uzman ve ün yapmış bir markanın bünyesinde otel işletmek, mevcut birpazar konumuna sahip olmak ve rekabette güçlü taraf olmak franchise ile gerçekleşebilir.Pazarda alanında güçlü ve bilinilirliği yüksek çok fazla marka varken başarılı, güçlü ve karlıolmanın, uluslararası pazara girmenin yolu franchise bir marka ile el sıkışmaktır. Otelciliktefranchise markaların tercih edilme sebepleri; sektöre güçlü bir giriş yapmak, markabilinilirliği, pazarlama alanında güçlü duruşu, rekabet içerisinde diğer markalar arasındansıyrılabilme potansiyeline sahip olma, uluslararası şirketlere satış ve uluslararası şirketlerdensatın alma avantajları, bağımsız otel işletmelerine göre oteli daha az maliyet ile işletebilme,eğitim desteği, işletmeye ait prosedürler, mevcut kaliteli standartlara sahip olma, muhasebe altyapısı, müşteri bağlılığı, sadakat programlarına sahip olma olarak sıralanabilir.Tüm bunlar dikkate alındığında franchise bir seçenek olmaktan çıkarak tercih edilen birmecburiyete dönüşüyor. Franchise otel işletme sistemi otel yatırımcılarının aldığı en doğrukarar niteliği taşımaktadır. Franchise otel markaları yalnızca ulusal değil artık uluslararasıdüzeyde de bulundukları şehirleri pazarlama gücünü elinde barındırmaktadır. Otelciliksektöründe yeterince bilgiye, donanıma, tecrübeye ve beceriye sahip olmayan otelyatırımcıları, franchise ile her türlü eğitim desteğini alarak bilgi ve deneyim kazanmakta veböylece otelini başarıyla işletmektedir.
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Daha sonraki yorumlarımda kullanılması için adım, e-posta adresim ve site adresim bu tarayıcıya kaydedilsin.
Yorum gönder
Δ