Otel İçin Doğru Franchise Markası Seçmek

Kişilerin sahip oldukları otel için yeni yatırım ya da var olan yatırımlarında yapacakları marka
franchise anlaşmalarında dikkate alması gereken önemli noktalar vardır. Bunlar pazarlama ve
doğrudan rezervasyon etkinliği, sadakat programları ve OTA sözleşmeleri gibi üç temel
başlıktan oluşur.
Sektörde birbirinden bağımsız çok ayıda marka bulunmakta ve bu markaların pazarda mevcut
bir yere sahip olduğunu söylemek mümkün. Bazı markalar lider konumdadır. Bazı markalar
adil paylaşım yani fair share markalardır. Diğer bazı markalar ise bu rekabet tablosunun en
altında yer alır. Buna rağmen maliyetten daha fazla para kazandırabilir.
Otelim için doğru franchise markası nasıl seçerim diye düşünüyorsanız ilk olarak güçlü
markaların sağlam bir rezervasyon sistemine, yüksek bir doğrudan rezervasyon yüzdesine ve
başarılı, küresel bir sadakat yani loyalty programına sahip olduğunu bilmeniz gerekmektedir.
Daha iyi ve daha güçlü markalar, ücret ve akıllı konumlandırma tekniklerini göz önünde
bulunduran bir gelir yönetimi programı, otel işletim sistemi ve franchise’a yararı olduğu için
tercih edilen bir OTA (Online Seyahat Acentesi) anlaşması sunmaya çalışır ve bunları sunmak
ilk hedefidir. Online seyahat acenteleri ile yapılan sözleşmeler otelcilik ve turizm sektörü için
büyük önem taşır. Günümüzde müşterilerin yaptırdığı otel rezervasyonlarının birçoğu online
seyahat acenteleri aracılığıyla yapılmaktadır. Doğru markalar online seyahat acentelerinin
etkisinin bilincinde olduğu için OTA sözleşmelerinde titiz davranmaya özen gösterir. Bu
nedenle güçlü bir marka ile yapılan franchise anlaşmaları beraberinde güçlü bir OTA
sözleşmesi de getirmektedir.
Otelcilik sektörünün öncü markalarının ortak özellikleri odaları doldurmak ve her mülkü
pazarlamak için mülk seviyesindeki yöneticilerle iş birliği içinde ilerleyen, potansiyel
müşterileri organize eden uluslararası satış birimlerine sahip olmalarıdır. Ayrıca güçlü
markalar otel sahiplerine satın alma gücü, maliyetten tasarruf, personel için eğitim ve destek
programları imkânı tanır.
Peki neden oteliniz için franchise satın almak doğru bir karar olacaktır? Neden güçlü bir otel
markasına ihtiyaç duyarsınız?
Markanın genellikle bir sigorta poliçesi olduğu inkâr edilemez bir gerçektir. Son dönemlerde
bağımsız oteller oldukça iyi performans sergileyebiliyor. Ama bilinir ve pazarda güçlü bir yer
edinen bir markaya sahip olmanın maliyeti oldukça yüksektir. Kendi markanız olabilmesi için
öncelikle marka standartlarınız, bunun içinde operasyon manueller, teknik standartlar yerel ve
global standartlarınız olması gerekir. Güçlü bir sadakat programınız olmalı ve tecrübe için
tabii ki zaman ihtiyacınız var. İyi bir markayı standartların belirlediğini not etmek gerekir.
Franchise size hazır standartlar sunar. Milyonlarca üyeye sahip güçlü sadakat programları,
pazarlama, eğitim ve geliştirme programı desteği, etkili marka pazarlamasına, lehinize olacak
satın almalar, OTA sözleşmeleri gibi birçok fayda sağlar. Ayrıca marka tüketiciye her zaman
kaliteli ve güven verecektir. Doğru konumlandırılmış ve pazarda tutunmuş bir franchise
markası maliyet hiçin harcadığınız ücreti, marka avantajı ile satış ortalamalarınızı
yükselteceğinden dolayı en aza indirecektir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir