Kişilerin sahip oldukları otel için yeni yatırım ya da var olan yatırımlarında yapacakları markafranchise anlaşmalarında dikkate alması gereken önemli noktalar vardır. Bunlar pazarlama vedoğrudan rezervasyon etkinliği, sadakat programları ve OTA sözleşmeleri gibi üç temelbaşlıktan oluşur.Sektörde birbirinden bağımsız çok ayıda marka bulunmakta ve bu markaların pazarda mevcutbir yere sahip olduğunu söylemek mümkün. Bazı markalar lider konumdadır. Bazı markalaradil paylaşım yani fair share markalardır. Diğer bazı markalar ise bu rekabet tablosunun enaltında yer alır. Buna rağmen maliyetten daha fazla para kazandırabilir.Otelim için doğru franchise markası nasıl seçerim diye düşünüyorsanız ilk olarak güçlümarkaların sağlam bir rezervasyon sistemine, yüksek bir doğrudan rezervasyon yüzdesine vebaşarılı, küresel bir sadakat yani loyalty programına sahip olduğunu bilmeniz gerekmektedir.Daha iyi ve daha güçlü markalar, ücret ve akıllı konumlandırma tekniklerini göz önündebulunduran bir gelir yönetimi programı, otel işletim sistemi ve franchise’a yararı olduğu içintercih edilen bir OTA (Online Seyahat Acentesi) anlaşması sunmaya çalışır ve bunları sunmakilk hedefidir. Online seyahat acenteleri ile yapılan sözleşmeler otelcilik ve turizm sektörü içinbüyük önem taşır. Günümüzde müşterilerin yaptırdığı otel rezervasyonlarının birçoğu onlineseyahat acenteleri aracılığıyla yapılmaktadır. Doğru markalar online seyahat acentelerininetkisinin bilincinde olduğu için OTA sözleşmelerinde titiz davranmaya özen gösterir. Bunedenle güçlü bir marka ile yapılan franchise anlaşmaları beraberinde güçlü bir OTAsözleşmesi de getirmektedir.Otelcilik sektörünün öncü markalarının ortak özellikleri odaları doldurmak ve her mülküpazarlamak için mülk seviyesindeki yöneticilerle iş birliği içinde ilerleyen, potansiyelmüşterileri organize eden uluslararası satış birimlerine sahip olmalarıdır. Ayrıca güçlümarkalar otel sahiplerine satın alma gücü, maliyetten tasarruf, personel için eğitim ve destekprogramları imkânı tanır.Peki neden oteliniz için franchise satın almak doğru bir karar olacaktır? Neden güçlü bir otelmarkasına ihtiyaç duyarsınız?Markanın genellikle bir sigorta poliçesi olduğu inkâr edilemez bir gerçektir. Son dönemlerdebağımsız oteller oldukça iyi performans sergileyebiliyor. Ama bilinir ve pazarda güçlü bir yeredinen bir markaya sahip olmanın maliyeti oldukça yüksektir. Kendi markanız olabilmesi içinöncelikle marka standartlarınız, bunun içinde operasyon manueller, teknik standartlar yerel veglobal standartlarınız olması gerekir. Güçlü bir sadakat programınız olmalı ve tecrübe içintabii ki zaman ihtiyacınız var. İyi bir markayı standartların belirlediğini not etmek gerekir.Franchise size hazır standartlar sunar. Milyonlarca üyeye sahip güçlü sadakat programları,pazarlama, eğitim ve geliştirme programı desteği, etkili marka pazarlamasına, lehinize olacaksatın almalar, OTA sözleşmeleri gibi birçok fayda sağlar. Ayrıca marka tüketiciye her zamankaliteli ve güven verecektir. Doğru konumlandırılmış ve pazarda tutunmuş bir franchisemarkası maliyet hiçin harcadığınız ücreti, marka avantajı ile satış ortalamalarınızıyükselteceğinden dolayı en aza indirecektir.
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Daha sonraki yorumlarımda kullanılması için adım, e-posta adresim ve site adresim bu tarayıcıya kaydedilsin.
Yorum gönder
Δ