Otel franchise seçimi

Yıllar geçtikçe,  otel franchising sözleşmeleri  , İtalyan otel girişimcileri için kullanışlı ve esnek bir araç haline geldi. Franchising yoluyla,  bağımsız oteller, uluslararası müşteri tutma ve sadakatini daha da artırmak için, kendi tabelalarını tanınabilir ve farklılaştırılmış bir ticari marka ile ilişkilendirerek ticari ve pazarlama hizmetleri alabilirler .

 Franchise sözleşmeleri, hem bağlı otel hem de otel franchisorunun  prosedürlerinin standardizasyonuna  tam olarak uyulması için her sözleşmede tekrarlanan bazı  standart koşullarla düzenlenir.

Bu tür sözleşmelerde, franchisorlar  ticari ,  pazarlama , yönetim ve operasyonel destek hizmetleri sağlar.  Bağlı oldukları bağımsız otele  bir  dizi hizmet sunabilmek için bir marka ve  koordineli bir imaj sağlarlar.

Otel franchising veren tarafından sunulan hizmetler, farklı komisyonlar veya  Franchising Ücretleri adı verilen ücretler aracılığıyla ödenir . Bu ücretler,   odaların yapı sayısına ve otelin konumuna göre hesaplanabilir . Sözleşme süresi boyunca üretilen ciroya bağlı olarak bile, sabit bir sözleşme ücreti artı değişken bir periyodik ödeme içerir.

Franchising anlaşmalarının benimsenmesinin avantajları, ağırlıklı olarak ticari bir işaret yoluyla kazanılan ticari görünürlük ,  franchise  verenin rezervasyon  merkezlerinde yapılan rezervasyonlar ve   uluslararası düzeyde bile oldukça sınırlı bir finansal taahhütle bir otel ağına girme olasılığıdır.

Öte yandan, özellikle uluslararası bir marka ile bir otel franchising sözleşmesi, oldukça  uzun bir taahhüt gerektirir  – ortalama  5 yıl  – ve genellikle  franchise veren tarafından tanımlanan standartlara uygun olabilmesi için varlık yenilemesini içerir.

Otel franchisorunun sunduğu tüm somut unsurların, benzer özellik ve özelliklere sahip olmaları nedeniyle oldukça eşdeğer olduğu düşünüldüğünde, franchise sözleşmesi müzakeresi esas alınabilir. Aksine,   bağımsız otel girişimcisinin sözleşme yoluyla yararlanabileceği perspektif faydalı etkileri kesin olarak değerlendirmek daha zordur. Bu son durumda,  uzman bir şirketin profesyonel desteği,  bir franchise sözleşmesinin kabul edilmesinin ardından operasyonel sonuçların potansiyel artışlarına ilişkin projeksiyonların formüle edilmesini sağlar.

Bir franchise sözleşmesinin seçim süreci aşağıdaki aşamaları içerir:

  1. Seçim hedeflerinin ve takip edilen faydaların belirlenmesi
  2. Otel ürününe uygun franchising formülleri sunan ana markaların belirlenmesi
  3. Fayda analizi ve sözleşmenin kabulü ile ilgili finansal projeksiyonlar dahil olmak üzere franchising formülleri arasında karşılaştırmalı analiz
  4. Sözleşme şart sayfasının taslağının taslağının hazırlanması için otel franchise vereni ile müzakere
  5. Sözleşme taslağının hazırlanması, sözleşmenin imzalanması ve sonuçlandırılması.

Birçok otel işletmecisi  , otel endüstrisindeki değişiklikler ve çevrimiçi rezervasyon portalları ışığında franchising sözleşme formüllerini yakın zamanda revize  etmiştir. Bu tür değişiklikler, hem bağımsız otellerin sunduğu hizmetleri hem de bir marka ve koordineli bir imaj atama yöntemleriyle ilgilidir. Bunlar, otel ürünlerinin farklılaşması için hala çok önemli unsurlardır.

  • Otel bayiliği nereden alınır
  • Otel bayiliği kimden alınır
  • Hangi otelin bayiliğini almalıyım
  • Otel bayiliği almak için gerekenler
  • Otel franchise nasıl alınır
  • Otel franchise almak için ne yapmalıyım
  • Otel franchise almak için neler gereklidir
  • Marka bir otelden franchise almak
  • Franchise otel nasıl açılır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir