Yıllar geçtikçe, otel franchising sözleşmeleri , İtalyan otel girişimcileri için kullanışlı ve esnek bir araç haline geldi. Franchising yoluyla, bağımsız oteller, uluslararası müşteri tutma ve sadakatini daha da artırmak için, kendi tabelalarını tanınabilir ve farklılaştırılmış bir ticari marka ile ilişkilendirerek ticari ve pazarlama hizmetleri alabilirler .
Franchise sözleşmeleri, hem bağlı otel hem de otel franchisorunun prosedürlerinin standardizasyonuna tam olarak uyulması için her sözleşmede tekrarlanan bazı standart koşullarla düzenlenir.
Bu tür sözleşmelerde, franchisorlar ticari , pazarlama , yönetim ve operasyonel destek hizmetleri sağlar. Bağlı oldukları bağımsız otele bir dizi hizmet sunabilmek için bir marka ve koordineli bir imaj sağlarlar.
Otel franchising veren tarafından sunulan hizmetler, farklı komisyonlar veya Franchising Ücretleri adı verilen ücretler aracılığıyla ödenir . Bu ücretler, odaların yapı sayısına ve otelin konumuna göre hesaplanabilir . Sözleşme süresi boyunca üretilen ciroya bağlı olarak bile, sabit bir sözleşme ücreti artı değişken bir periyodik ödeme içerir.
Franchising anlaşmalarının benimsenmesinin avantajları, ağırlıklı olarak ticari bir işaret yoluyla kazanılan ticari görünürlük , franchise verenin rezervasyon merkezlerinde yapılan rezervasyonlar ve uluslararası düzeyde bile oldukça sınırlı bir finansal taahhütle bir otel ağına girme olasılığıdır.
Öte yandan, özellikle uluslararası bir marka ile bir otel franchising sözleşmesi, oldukça uzun bir taahhüt gerektirir – ortalama 5 yıl – ve genellikle franchise veren tarafından tanımlanan standartlara uygun olabilmesi için varlık yenilemesini içerir.
Otel franchisorunun sunduğu tüm somut unsurların, benzer özellik ve özelliklere sahip olmaları nedeniyle oldukça eşdeğer olduğu düşünüldüğünde, franchise sözleşmesi müzakeresi esas alınabilir. Aksine, bağımsız otel girişimcisinin sözleşme yoluyla yararlanabileceği perspektif faydalı etkileri kesin olarak değerlendirmek daha zordur. Bu son durumda, uzman bir şirketin profesyonel desteği, bir franchise sözleşmesinin kabul edilmesinin ardından operasyonel sonuçların potansiyel artışlarına ilişkin projeksiyonların formüle edilmesini sağlar.
Bir franchise sözleşmesinin seçim süreci aşağıdaki aşamaları içerir:
Birçok otel işletmecisi , otel endüstrisindeki değişiklikler ve çevrimiçi rezervasyon portalları ışığında franchising sözleşme formüllerini yakın zamanda revize etmiştir. Bu tür değişiklikler, hem bağımsız otellerin sunduğu hizmetleri hem de bir marka ve koordineli bir imaj atama yöntemleriyle ilgilidir. Bunlar, otel ürünlerinin farklılaşması için hala çok önemli unsurlardır.
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Daha sonraki yorumlarımda kullanılması için adım, e-posta adresim ve site adresim bu tarayıcıya kaydedilsin.
Yorum gönder
Δ