Franchising Otel Nedir?

Franchising bir nevi ödün verme ya da özel muamele uygulamaktır.
Bir ürünün ya da hizmetin ayrıcalıklı hakkına sahip olan tarafın bazı şartlar ve sınırlamalar
çerçevesinde bir firmaya ya da bir kişiye bu hakları vermesi ve bununla başlayan iş
ilişkilerinin tamamıdır. Bu anlaşmayla ayrıcalık hakkını veren taraf işin yönetim ve
etkinliğine bağlı olan bilgi ve desteği ticari işleri sürdürmesi için diğer tarafa verir.
Franchising birbirinden bağımsız iki taraf arasında ortaya konulan bir iş ortaklığı olarak da
tanımlanabilir.
Franchising sisteminin yürütülmesinde anlaşmayı yapan tarafların özel isimleri vardır.
Ayrıcalık hakkını veren tarafa ‘franchisor’ denir. Yani ürüne, hizmete ya da başarısını
kanıtlamış bir markaya sahip olan taraftır. Franchisor, ürün veya hizmetin satış, dağıtım veya
işletme hakkını bir ücret karşılığı verir. Sözleşmenin diğer yüzünde franchisee olarak
adlandırılan kişi ya da firma vardır.
Franchisee franchisorun ticari adını ya da markasını, teknik metodunu, sistemini bir ücret
karşılığında alır. Küçük yatırımcı, diğer yatırım şekillerinden çok daha düşük yatırım ve
işletme maliyeti ile uluslararası seviyede, tecrübeye, kaliteye, organizasyona, teknolojiye,
ticari sırlara tam anlamıyla ortak olur diyebiliriz.
Franchiseenin franchisora ödediği ücret isim, marka veya sistemi kullanma karşılığında
ödenen bir başlangıç ücreti olan franchise giriş bedeli ve yıllık ciro ve kardan, anlaşmada
belirlenen oranlarda, yüzde olarak ödenen ücretlerden oluşur.
Franchising sistemi sadece karşılıklı yapılan anlaşmayla sınırlı değildir.
Her iki tarafında birbirine karşı bir çok sorumluluğu mevcuttur.
İyi Bir Franchisorun Taşıması Gereken Özellikler
Franchisor firmanın önceliği mal ve hizmetlerini satmak için çaba göstermesidir.
Bazı şirketler ilk olarak franchise satmaya çalışırlar ve kısa vadede hızla satılan dükkanlardan
elde edilen başarı, uzun vadedeki dükkanlardan gelen başarıdan daha cazip olabilir. Ancak
franchisee bir süre sonra markasını ya da mal ve hizmetini satamaz. Başarısı azalır ve
yalnızlaşabilir. Franchisor firma pazarlama aracı olarak önceliğini franchiseelerini kullanmaya
vermelidir. Üretilen mal veya hizmetin hazır pazarı olmalıdır. Marka tanınır olmalıdır.
Franchisor firmanın ortaya koyduğu eğitim, sürekli destek ve etkili pazarlama yeterli
olmalıdır. Franchisor firmanın franchiseeleri ile iletişimi iyi olmalıdır.
Franchisee ve franchisor tarafından işletilen dükkanların satış ve maliyetlerinin detayları
şeffaflık ilkesine bağlı olmalıdır.
Franchising Büyümek İçin En Doğru Yöntemlerin Başında
Franchising, franchisor’a başarıyla büyümek için sermaye, merkeze bağlı yönetim ve pazarda
daha hızlı tanınabilmesi konusunda birçok fırsat ve çözüm sunar.

  1. Büyüme Sermayesi: Franchisee franchisor olan firmanın büyümesine ve tanınmasına etki
    edecek sermayenin büyük bir kısmını karşılamaktadır. Büyüme sermayesi dediğimiz bu varlık
    yeni bir yer açma, çalışma sermayesi, çeşitli işletme kredilerini bünyesi içinde barındırmaktadır.
  1. Merkeze Bağlı Bölgesel Yönetim: Franchising, franchisor’a farklı yerlerde firmanın ürün
    veya hizmetinin sunumunu yapacak işletmelerin uzmanlıkla ve titizlikle yönetebilecek
    motivasyonu etkili bölgesel yönetimler sağlar.
  2. Pazarda Daha Hızlı Büyüme: Hedef pazarda tanınmak ve büyümek için farklı bölgelerde
    firmaya ya da markaya ait yeni yerler açmak şarttır. Franchising sayesinde franchisor’un bu iş
    için ayırması gereken büyüme varlığı, bölgesel yönetim ve bu iş için gerekli masrafları
    franchisee üstlendiği için franchisor hedef pazarda daha hızlı büyüme fırsatı yakalayabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir