Franchising bir nevi ödün verme ya da özel muamele uygulamaktır.Bir ürünün ya da hizmetin ayrıcalıklı hakkına sahip olan tarafın bazı şartlar ve sınırlamalarçerçevesinde bir firmaya ya da bir kişiye bu hakları vermesi ve bununla başlayan işilişkilerinin tamamıdır. Bu anlaşmayla ayrıcalık hakkını veren taraf işin yönetim veetkinliğine bağlı olan bilgi ve desteği ticari işleri sürdürmesi için diğer tarafa verir.Franchising birbirinden bağımsız iki taraf arasında ortaya konulan bir iş ortaklığı olarak datanımlanabilir.Franchising sisteminin yürütülmesinde anlaşmayı yapan tarafların özel isimleri vardır.Ayrıcalık hakkını veren tarafa ‘franchisor’ denir. Yani ürüne, hizmete ya da başarısınıkanıtlamış bir markaya sahip olan taraftır. Franchisor, ürün veya hizmetin satış, dağıtım veyaişletme hakkını bir ücret karşılığı verir. Sözleşmenin diğer yüzünde franchisee olarakadlandırılan kişi ya da firma vardır.Franchisee franchisorun ticari adını ya da markasını, teknik metodunu, sistemini bir ücretkarşılığında alır. Küçük yatırımcı, diğer yatırım şekillerinden çok daha düşük yatırım veişletme maliyeti ile uluslararası seviyede, tecrübeye, kaliteye, organizasyona, teknolojiye,ticari sırlara tam anlamıyla ortak olur diyebiliriz.Franchiseenin franchisora ödediği ücret isim, marka veya sistemi kullanma karşılığındaödenen bir başlangıç ücreti olan franchise giriş bedeli ve yıllık ciro ve kardan, anlaşmadabelirlenen oranlarda, yüzde olarak ödenen ücretlerden oluşur.Franchising sistemi sadece karşılıklı yapılan anlaşmayla sınırlı değildir.Her iki tarafında birbirine karşı bir çok sorumluluğu mevcuttur.İyi Bir Franchisorun Taşıması Gereken ÖzelliklerFranchisor firmanın önceliği mal ve hizmetlerini satmak için çaba göstermesidir.Bazı şirketler ilk olarak franchise satmaya çalışırlar ve kısa vadede hızla satılan dükkanlardanelde edilen başarı, uzun vadedeki dükkanlardan gelen başarıdan daha cazip olabilir. Ancakfranchisee bir süre sonra markasını ya da mal ve hizmetini satamaz. Başarısı azalır veyalnızlaşabilir. Franchisor firma pazarlama aracı olarak önceliğini franchiseelerini kullanmayavermelidir. Üretilen mal veya hizmetin hazır pazarı olmalıdır. Marka tanınır olmalıdır.Franchisor firmanın ortaya koyduğu eğitim, sürekli destek ve etkili pazarlama yeterliolmalıdır. Franchisor firmanın franchiseeleri ile iletişimi iyi olmalıdır.Franchisee ve franchisor tarafından işletilen dükkanların satış ve maliyetlerinin detaylarışeffaflık ilkesine bağlı olmalıdır.Franchising Büyümek İçin En Doğru Yöntemlerin BaşındaFranchising, franchisor’a başarıyla büyümek için sermaye, merkeze bağlı yönetim ve pazardadaha hızlı tanınabilmesi konusunda birçok fırsat ve çözüm sunar.
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Daha sonraki yorumlarımda kullanılması için adım, e-posta adresim ve site adresim bu tarayıcıya kaydedilsin.
Yorum gönder
Δ