En İyi Otel Franchise’ını Seçme Rehberi

Dünya çapında otellerin neredeyse yüzde yetmişi franchise sistemi ile belirli bir markaya
bağlıdır. Bir otel açmak ya da satın almak gibi bir düşünceye sahipseniz, bir otel ayrıcalığına
bağlı olmanın birçok getirisi olur. Bu getirilerden bazıları bir mülk için çaba göstermeden elde
edilmiş marka bilinirliği kazanılması ve merkezi bir yer ayırtma sistemiyle tanınmış bir
kuruluşla bağlantılandırılması güvenilirliği bulunmaktadır. En iyi otel imtiyazını yani
ayrıcalığını seçmek için, konum, hedef pazar, otel zincirinin şöhreti ve finansal durumu,
sağladığı destek ve hizmetler gibi şeyleri göz önünde bulundurmanız gerekir.
Bir otel franchiseını satın alırken, perde arkasında yapılması gereken detaylı araştırmalar
vardır. Yatırımın ilk adımı için iyi bir lokasyon, mülkün kendisini değerlendirmek gerekir.
Lokasyon ve hedef pazar gibi etkenleri dikkate almak ve özen göstermek önem taşımaktadır.
Temelinde değer kavramını göstermeyi hedefleyen oteller, lüks ve pahalı oldukları bilinen
franchise markalarından uzak durmalıdır. Genel bir rezervasyon sistemi ve sadakat
programının kullanılması da dahil olmak üzere, bir otel franchise’ına üye olmak mecburidir.
Buna bağlı olarak hangi üyelik için en iyi değeri sağladığını anlamanın yolu birkaç zinciri
araştırmaktan geçer. Başlangıç maliyetlerinin, belirli bir markanın itibarına ve değerine bağlı
olarak büyük oranda farklılık göstermesi olağandır. Franchise sahiplerinin seçeneklerini
değerlendirmelerine yardımcı olacak bir hizmet sunan birkaç şirket de bulunmaktadır. Yarar
ve masraf analizi yapılırken, bir otel bayiliği anlaşmasının sağlayabileceği yeni müşteri
sayısını dikkate almak önem taşır.
Franchise verenler, franchise anlaşmasına dahil edilen olumsuz kurallara bağlı olabilir ve otel
franchise’ları, bireysel mülklerin etkinliklerini etkileyebilecek eşi benzeri olmayan politikalara
sahiptir. Birçok franchise, her potansiyel sahibinin lehine uygunluk göstermeyen bir hizmet
anlayışı talep eder. Buna paralel olarak, franchise’lar çoğu zaman kişisel mülkün markasını
etkileyen önemli logo yerleşimi ile ilgili ihtiyaçlara sahiptir. Bir franchise sözleşmesinin
zamanından önce sonlanması, çoğunlukla ciddi bir yaptırım yani ceza ile biter. Franchise
lisanslarıyla ilgili yasal sözleşmeler, franchise vereni genellikle davalar karşısında korur; bu
yüzden, bir franchise tercih ederken ve bir sözleşmeyi imzalamadan önce mutlaka bu etkenler
detaylarıyla birlikte dikkate alınmalıdır.
Bir otel markasına bağlı olmak ciddi bir yatırımdır. Bir üyeliği kabul etmeden önce potansiyel
bir franchiseın mevcut ekonomik durumuna dikkat edilmelidir. Markanın geleceği ve büyüme
ihtimali, otellerine verdiği merkezi hizmetler gibi, bir otel franchiseını değerlendirmede de
dikkate alınması gereken etkenlerdir. Franchise sözleşmeleri sıklıkla uzun vadeli
anlaşmalardan oluşur. Bazen on yılı aşkın süreli anlaşmalar bile yapılabilir. Bir franchise uzun
vadeli uygulanabilirlik niteliğine sahip olmalıdır.
Buna paralel olarak, otel franchise’larını incelerken var olan franchise’larla iletişim kurmak ve
çevrimiçi kaynakları kullanmakta fayda sağlayabilir. Bir franchise ile ortaklık kararı, bir
mülkün geleceğini büyük ölçüde etkileyecektir. Tercih edilebilecek mevcut seçeneklerin ve
uygun durum saptamasının titizlikle incelenmesi ve değerlendirilmesi başarılı ve uzun vadeli
bir ilişki kurulmasına öncülük edecektir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir