Dünya çapında otellerin neredeyse yüzde yetmişi franchise sistemi ile belirli bir markayabağlıdır. Bir otel açmak ya da satın almak gibi bir düşünceye sahipseniz, bir otel ayrıcalığınabağlı olmanın birçok getirisi olur. Bu getirilerden bazıları bir mülk için çaba göstermeden eldeedilmiş marka bilinirliği kazanılması ve merkezi bir yer ayırtma sistemiyle tanınmış birkuruluşla bağlantılandırılması güvenilirliği bulunmaktadır. En iyi otel imtiyazını yaniayrıcalığını seçmek için, konum, hedef pazar, otel zincirinin şöhreti ve finansal durumu,sağladığı destek ve hizmetler gibi şeyleri göz önünde bulundurmanız gerekir.Bir otel franchiseını satın alırken, perde arkasında yapılması gereken detaylı araştırmalarvardır. Yatırımın ilk adımı için iyi bir lokasyon, mülkün kendisini değerlendirmek gerekir.Lokasyon ve hedef pazar gibi etkenleri dikkate almak ve özen göstermek önem taşımaktadır.Temelinde değer kavramını göstermeyi hedefleyen oteller, lüks ve pahalı oldukları bilinenfranchise markalarından uzak durmalıdır. Genel bir rezervasyon sistemi ve sadakatprogramının kullanılması da dahil olmak üzere, bir otel franchise’ına üye olmak mecburidir.Buna bağlı olarak hangi üyelik için en iyi değeri sağladığını anlamanın yolu birkaç zinciriaraştırmaktan geçer. Başlangıç maliyetlerinin, belirli bir markanın itibarına ve değerine bağlıolarak büyük oranda farklılık göstermesi olağandır. Franchise sahiplerinin seçeneklerinideğerlendirmelerine yardımcı olacak bir hizmet sunan birkaç şirket de bulunmaktadır. Yararve masraf analizi yapılırken, bir otel bayiliği anlaşmasının sağlayabileceği yeni müşterisayısını dikkate almak önem taşır.Franchise verenler, franchise anlaşmasına dahil edilen olumsuz kurallara bağlı olabilir ve otelfranchise’ları, bireysel mülklerin etkinliklerini etkileyebilecek eşi benzeri olmayan politikalarasahiptir. Birçok franchise, her potansiyel sahibinin lehine uygunluk göstermeyen bir hizmetanlayışı talep eder. Buna paralel olarak, franchise’lar çoğu zaman kişisel mülkün markasınıetkileyen önemli logo yerleşimi ile ilgili ihtiyaçlara sahiptir. Bir franchise sözleşmesininzamanından önce sonlanması, çoğunlukla ciddi bir yaptırım yani ceza ile biter. Franchiselisanslarıyla ilgili yasal sözleşmeler, franchise vereni genellikle davalar karşısında korur; buyüzden, bir franchise tercih ederken ve bir sözleşmeyi imzalamadan önce mutlaka bu etkenlerdetaylarıyla birlikte dikkate alınmalıdır.Bir otel markasına bağlı olmak ciddi bir yatırımdır. Bir üyeliği kabul etmeden önce potansiyelbir franchiseın mevcut ekonomik durumuna dikkat edilmelidir. Markanın geleceği ve büyümeihtimali, otellerine verdiği merkezi hizmetler gibi, bir otel franchiseını değerlendirmede dedikkate alınması gereken etkenlerdir. Franchise sözleşmeleri sıklıkla uzun vadelianlaşmalardan oluşur. Bazen on yılı aşkın süreli anlaşmalar bile yapılabilir. Bir franchise uzunvadeli uygulanabilirlik niteliğine sahip olmalıdır.Buna paralel olarak, otel franchise’larını incelerken var olan franchise’larla iletişim kurmak veçevrimiçi kaynakları kullanmakta fayda sağlayabilir. Bir franchise ile ortaklık kararı, birmülkün geleceğini büyük ölçüde etkileyecektir. Tercih edilebilecek mevcut seçeneklerin veuygun durum saptamasının titizlikle incelenmesi ve değerlendirilmesi başarılı ve uzun vadelibir ilişki kurulmasına öncülük edecektir.
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Daha sonraki yorumlarımda kullanılması için adım, e-posta adresim ve site adresim bu tarayıcıya kaydedilsin.
Yorum gönder
Δ